שאלות נפוצות על מנוע עזר לכיסא גלגלים:

מנוע עזר לכסא גלגלים - Powerpack Duo

מה זה בעצם מנוע עזר לכיסא גלגלים?

אם אתם מתקשים לדחוף את כיסא הגלגלים בעליות ושטחים משובשים, אז המנוע עזר לכיסא גלגלים עשוי להיות פתרון יעיל. ה- Powerpack היא מערכת של מנוע ומצבר הניתנת לחיבור קל ומעניקים לכיסא הגלגלים את ההנעה הנוספת הדרושה בכדי לעבור על פני שטח קשה. המנוע המתחבר למרבית כיסאות הגלגלים מופעל על ידי בקר אלקטרוני הנשלט ע"י המטפל שמפעיל את המערכת ושולט בה. המפעיל פשוט צריך לכוון את כיסא הגלגלים ולא לדחוף אותו. השימוש קל ופשוט ובמידת הצורך ניתן לשלוף את המנוע בקלות לצורך קיפול הכיסא גלגלים.

המנוע עזר לכיסא הגלגלים מיוצר באנגליה ע"י חברת TGA ומיובא ומשווק באופן בלעדי ע"י איזי פור יו.

למי מיועד המנוע עזר?

המנוע עזר לכיסא גלגלים Powerpack מיועד לסייע ולהקל על המטפל בתהליך הדחיפה של הכיסא. עם העלייה במשקל הממוצע של המטופלים, הוספת ה- Power Pack של איזי פור יו יכולה להיות פתרון מוכח שיעזור לדחוף כל כיסא גלגלים ידני.

המנוע עזר חשוב במיוחד עבור מטפלים שנדרשים להתמודד באופן קבוע עם מדרונות, רמפות, מדרכות או משטחים לא אחידים – זה פותר את המאמץ. המנוע עזר מתאים למגוון רחב של כסאות גלגלים ועוזר לדחוף מטופל וכיסא גלגלים במשקל עד 180 ק"ג.

כאשר משתמשים במנוע עזר לכיסא גלגלים של איזי פור יו אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יעשה את העבודה בצורה מושלמת עבור המטופל והמטפל.

למה המנוע עוזר למטפל?

מרבית המטפלים באנשים עם מוגבלויות מתמודדים עם הקושי בדחיפת כיסא הגלגלים ומחפשים עזרה בדחיפת כיסא גלגלים ועקב הקושי הם נמנעים מלצאת עם המטופל מהבית. בעזרת המנוע לכיסא גלגלים יכולים המטפלים לצאת לטייל עם המטופל ללא כל מאמץ ומבלי שישפיעו על היציבה והמאמץ הנדרש להפעיל הוא סמלי, כלומר. לנהוג על כיסא הגלגלים ולא לדחוף אותו. זה מעניק למטפלים הגנה מפני פגיעות גב וכתפיים.

מה משך השימוש במנוע?

ניתן להשתמש במנוע למשך כ16 ק"מ ( 3 שעות נסיעה) ולאחר מכן יש להטעין את המצבר בשקע ביתי רגיל למשך כ 5 שעות.

האם ניתן לשלוט על המהירות?

מהירות המנוע משתנה וניתן לכוון ולשלוט במהירות בין 3-6 קמ"ש. ניתן גם לבחור בין נסיעה קדימה או אחורה

האם ניתן להשתמש בכיסא גלגלים ללא המנוע?

בהחלט. ניתן לנתק ולהרכיב את המנוע בקלות רבה כך שקל מאוד לשלוף את המנוע לצורך קיפו הכיסא, הכנסה לרכב או שימוש בכיסא ללא המנוע.

עצות לבחירה נכונה של כיסא גלגלים

התאמה נכונה של כיסא גלגלים חשובה מאין כמוה, ויש להתייעץ עם גורמים מקצועיים על מנת לקבל החלטה מושכלת ונכונה, שתקל עליכם במידת האפשר בהתנהלות היומיומית ותסייע בשיפור איכות חייכם. להלן מספר נקודות שכדאי לזכור כאשר אתם באים לבחור כיסא גלגלים:

משקל הכיסא – בררו מהו סוג המתכת ממנה מורכב כיסא הגלגלים – למתכת ישנה השפעה על משקל הכיסא. ישנם סוגים שונים של מתכות, כגון אלומיניום, טיטניום אשר מקנים קלות וחוזק לכיסא גלגלים.

סוג הגלגלים – בדקו אילו סוגי גלגלים אתם מעוניינים שיהיו לכיסא שלכם. מומלץ לבחון אילו גלגלים יכולים להתאים לשגרה היומיומית שלכם, הפעילויות שאתם עושים, תוואי שטח בו אתם נוסעים וכדומה.

בלמים – בחנו את סוגי מעצורים שיש לכיסא הגלגלים ובחרו איזה סוג מעצור יכול להיות המתאים ביותר עבורכם.

משענת גב – וודאו כי גובה משענת הגב מותאם עבורכם. ישנם כיסאות גלגלים בהם משענת הגב גבוהה מכיסאות אחרים. וודאו כי אתם בוחרים את האופציה הנוחה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

רגליות – בדקו את סוג הרגליות שיש לכיסא הגלגלים האם הן מתכווננות והאם הן מספקות תמיכה מספקת עבורכם. בדקו האם מנח זווית הרגליים נוח עבורכם ומסייע לישיבה נכונה וזרימת דם טובה.

מה ההבדל בין סוגי כיסאות הגלגלים?

אנשים רבים המוגבלים בניידות נזקקים לשימוש בכיסא גלגלים. קיימים סוגים רבים של כסאות גלגלים ולכל אחד מתאים כיסא שונה, בהתאם לקשיים מהם הוא סובל, ממדי גופו ויכולת התנועה שלו. הדגמים השונים של כסאות הגלגלים כוללים אפשרויות שונות בהתאם לצרכי המשתמש ומטרת השימוש בכיסא.

התאמה נכונה של כיסא גלגלים, משפיעה מאוד על יכולת הניידות של המשתמש ולכן חשוב מאוד לבחור את הכיסא המתאים. אתם מוזמנים להכיר את הסוגים השונים של כיסאות הגלגלים הקיימים בשוק – ואת ההבדלים ביניהם:

כיסאות גלגלים פריקים / העברה

אלו כסאות פשוטים יחסית מבחינת מורכבותם – ולא ניתן לבצע בהם שינויים רבים לצורך התאמה אישית. הם מיועדים בדרך כלל לאנשים שמובלים ע"י מלווה. הכיסאות הללו מתקפלים ומאפשרים ישיבה נוחה במידות רוחב שונות.

כיסאות גלגלים קלי משקל ( כסא גלגלים קל משקל MA007 לדוגמה)

כסאות אלו מאפשרים מידה רבה יותר של התאמה אישית וניתן לעשות בהם שימוש ללא מלווה. ( נהיגה עצמית). הכיסא מורכב משלדה ממתכת קלה שגורמת לו להיות קל משקל יחסית (עד 19 ק"ג בהתאם לרוחב הכיסא) וחלקיו מתפרקים בקלות. בכיסאות יש אפשרות התאמה למספר מידות רוחב ועומק של המושב וכן גלגלים נשלפים.

כיסאות גלגלים אקטיביים

כיסאות אלה מאפשרים התאמה אישית ברמה גבוהה מאוד בעזרת מבחר גדול של תוספות. השלדה קשיחה או מתקפלת והמשקל המרבי הוא עד 14 ק"ג בלבד. בכיסאות ניתן לשנות את מרכז הכובד – בהתאם לרמת האקטיביות ומגבלות המשתמש.

כיסאות גלגלים לחולים סיעודיים

כיסאות גלגלים אלו נועדו לחולים במצב סיעודי או עם מגבלה גופנית קשה. אנשים כאלו נזקקים לתמיכה מרבית בכיסא, עם אפשרות לשינוי תנוחה משכיבה לישיבה באופן נוח ויעיל. כסאות אלו הם כבדים באופן יחסי, כוללים תמיכות רבות ואינם מתקפלים. הם מאפשרים הנעה עצמית ע"י היושב בכיסא, במקביל לאפשרות הנעה ע"י מטפל.


למידע נוסף על מנוע עזר לכיסא גלגלים ניתן למצוא בעמוד מוצר – לחץ כאן