טיפים בנושא מניעת נפילות

רצינו לתת לכם כמה טיפים בנושא מניעת נפילות ולהעלות את רמת הבטיחות האישית בגיל המבוגר. למעלה מ-30% מבני 65 ומעלה מדווחים על נפילות בסביבת מגוריהם לפחות פעם אחת בשנה. הסיכון לנפילות עולה עם הגיל, בשל גורמים כגון: מצב בריאותי , יכולת ניידות, וכן גורמים סביבתיים, כגון: משטחים מחליקים, סביבה עמוסה במכשולים, בעיות תאורה ועוד. נפילות אלו עלולות לגרום לשברים ולקשיי ניידות, ולפיכך להשפיע על איכות החיים ומידת עצמאותו של האדם.
ניתן לערוך שינויים והתאמות בסביבת מגורינו ובאביזרי העזר שיכולים לשמש אותנו על מנת למזער סיכונים, למנוע נפילות ולהעלות את רמת הבטיחות האישית בגיל המבוגר:
בכניסה לבית יש לדאוג לתאורה מספקת בחדר המדרגות. יש לחזק את המעקה למקומו. ניתן להדביק פסים למניעת החלקה.
מחדר המגורים מומלץ להוציא שטיחים עקב סכנת היתקלות או החלקה. מומלץ להשאיר תאורה דולקת גם במשך הלילה ובחורף גם להטעין תאורת חירום בחדר המגורים ובחדר השינה.


במידה וקיים קושי בקימה מכיסא, כורסא או מיטה בגלל גובהם הנמוך ניתן להיעזר באביזרי עזר לקימה כדוגמת ה GRIPO.
בחדרי רחצה ושירותים חשוב להתקין מאחזי יד על מנת להגביר יציבות ולהקטין סיכוי לנפילה. באמבטיה ניתן להשתמש בספסל רחצה או כיסא רחצה מיוחד המאפשר מעבר בישיבה לתוך האמבט וכן רחצה בישיבה. חשוב לבדוק שכיסא הרחצה יציב דיו, אינו מתנדנד ואינו מחליק, בעל משענת גב ומשענות ידיים שיקלו על ישיבה וקימה מהכיסא.


כדאי לפרוס בחדר שטיחים למניעת החלקה. כמו כן קיימות מדבקות למניעת החלקה המיועדות להדבקה בתוך האמבט.
אביזרי עזר רבים ומגוונים מסייעים לנו בשמירה על עצמאותנו ובטיחותנו. אצלנו ב EZ4U ניתן להשיג מגוון רחב של עזרי בטיחות לבית.

אנו עומדים לעזרתכם בכל שאלה. צרו קשר.